Dødsfall
Hvordan melde om dødsfall?
Melding om dødsfall må meldes oss på telefon eller per chat via app i Support. Vi har åpent hverdager mellom kl. 09-15. Melding kan ikke sendes per mail.
Hva skjer om en kunde er død?
Folkeregisteret sender hver måned informasjon om dødsfall til banken. Innskuddskontoer sperres, disponenter av konto fjernes, mobilapp, BankID og kort til avdøde blir sperret.
Hva skjer med trygd og lønn ved dødsfall?
Kontoene er fremdeles åpne for innbetalinger som lønn, pensjon eller trygd.
Hva skjer med faste trekk fra konto ved dødsfall?
Dersom avdøde har faste trekk som for eksempel strøm, offentlige avgifter, lån og finansieringer, vil disse fortsatt bli betalt.
Kan vi få betalt regninger på avdødes konto?
Følgende regninger blir betalt før skifteattesten er klar: vanlige husholdningsregninger som strøm, telefon, lån, husleie og offentlige avgifter - kostnader for begravelse og evt. restskatt
Hvor skal jeg sende dokumentasjon ved dødsfall?
All dokumentasjon må sendes Bulder Bank fra Sparebanken Vest, DB Fag & Støtte, Postboks 7999, 5020 BERGEN
Kan dere legge inn ny disponent av avdødes konto?
Vi kan ikke legge inn ny disponent, vi må opprette ny dødsbokonto ihht skifteattest.